Regulamin sklepu Centrum Nawozów
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
CENTRUM NAWOZÓW
Sklep internetowy działający pod adresem www.centrumnawozow.pl prowadzony jest przez Ampol-Merol sp. z o.o. ul. Mikołaja z Ryńska 28a, 87-200 Wąbrzeźno, wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000071601, NIP: 8781697424, REGON: 871578144, kapitał zakładowy 1 296 000,00 zł w całości opłacony, zwana „Sprzedawcą”.
Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: centrum@ampol-merol.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą. Ze Sprzedawcą można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ul. Mikołaja z Ryńska 28a, 87-200 Wąbrzeźno, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie lub pod numerem telefonu: +48 785202222 (godziny pracy Sklepu 8-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Ustala się następujące znaczenie dla słów:
a) REGULAMIN – niniejszy regulamin,
b) KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym,
c) PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży,
d) UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu,
e) SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.centrumnawozow.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,
f) ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2. Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty poprzez stronę internetową. Korzystanie z tej usługi możliwe jest wyłącznie po rejestracji i weryfikacji konta Klienta w Sklepie. Sklep umożliwia bezpłatne przeglądanie asortymentu Sklepu na stronach produktowych.
3. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sprzedawcą i jest kierowana wyłącznie do podmiotów profesjonalnych, nie będących konsumentami.
4. Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Klient potwierdza zapoznanie się z niniejszym Regulaminem przy obowiązkowej rejestracji konta w Sklepie.
5. W celu usprawnienia komunikacji dla potencjalnych i bieżących Klientów, w pierwszej kolejności zaleca się skorzystanie z odpowiednich zakładek informacyjnych.
6. Wszelkie informacje o tematyce rolniczo-ogrodniczej publikowane w ramach Sklepu mają charakter wyłącznie informacyjny, nie stanowią i nie zastępują profesjonalnej porady specjalisty w tej dziedzinie oraz nie obejmują indywidualnej sytuacji Klienta. Wszelkie produkty i sposób ich zastosowania muszą być dobierane indywidualnie do sytuacji Klienta. Przed nabyciem lub zastosowaniem jakichkolwiek Produktów, należy zawsze dokładnie przeczytać dołączoną do produktu ulotkę.
7. Sklep zastrzega, że nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za wykorzystanie nawozów i innych Produktów z jego asortymentu przez Klientów, w tym w szczególności jeśli chodzi o ich błędne zastosowanie lub nieosiągnięcie oczekiwanych rezultatów jeśli chodzi o uzyskany plon.
8. W przypadku Produktów będących środkami ochrony roślin w rozumieniu ustawy o środkach ochrony roślin (Dz.U. 2013 poz. 455 ze zm.) oraz rozporządzenia nr 1107/2009 (Dz.U. 2011 nr 284 poz. 1673 ze zm.), złożyć Zamówienie oraz stroną umowy mogą być jedynie Klienci będący pełnoletnimi osobami fizycznymi posiadającymi pełną zdolność do czynności prawnych oraz posiadającymi kwalifikacje wymagane od osób nabywających środki ochrony roślin określone w art. 28 ustawy o środkach ochrony roślin (Dz.U. 2013 poz. 455 ze zm.)
9. Zgodnie z art. 28 ustawy o środkach ochrony roślin (Dz.U. 2013 poz. 455 ze zm.), niektóre z oferowanych w Sklepie środki ochrony roślin, nabyć mogą jedynie osoby, które:
· ukończyły szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin w Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, lub
· ukończyły szkolenie w zakresie doradztwa dotyczącego środków ochrony roślin w Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, lub
· ukończyły szkolenie w zakresie integrowanej produkcji roślin potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, lub
· nie wcześniej niż przed upływem 5 lat, przed nabyciem tych środków, ukończyły szkolenie wymagane od użytkowników profesjonalnych w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie będącym stroną umowy o EOG, na podstawie przepisów obowiązujących w tym państwie, potwierdzone dokumentem o ukończeniu tego szkolenia, lub przedstawiły inny dokument wydany na podstawie przepisów obowiązujących w tym państwie, potwierdzający uzyskanie uprawnień do nabywania środków ochrony roślin przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych.
10. W związku z powyższym, w przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia na takie produkty, Sklep zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Klientem drogą mailową w celu sprawdzenia posiadania przez Klienta powyższych uprawnień oraz tożsamości kupującego, w tym do zawieszenia realizacji Zamówienia, do czasu dostarczenia przez Klienta wymaganych dokumentów. W przypadku braku dostarczenia odpowiednich dokumentów w terminie do 3 dni od przesłania przez Sklep żądania, Zamówienie zostanie anulowane w części dotyczącej produktów wymagających zezwolenia i w tym zakresie zapłacone środki zostaną zwrócone Klientowi.
11. Na potrzeby powyższej kontroli, Sklep może żądać od Klienta wypełnienia stosownego formularza oraz do przedłożenia skanu dowodu osobistego kupującego do wglądu przez Sklep, przed zrealizowaniem Zamówienia.
§ 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług Sklepu:
a) podłączenie do Internetu,
b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka,
· Samsung Internet w wersji 10 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, lub
· Microsoft Edge w wersji 17 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies, lub
· Mozilla Firefox w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
· Opera w wersji 60 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i Cookies, lub
· Google Chrome w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
· iOS Safari w wersji 12 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
c) aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
d) monitor w rozdzielczości nie mniejszej niż 360×640 px w przypadku telefonów , 768×1024 px w przypadku tabletów i 1366×768 px w przypadku komputerów.
e) włączona obsługa Cookies i Java Script
f) program do odczytu plików formatu PDF.
2. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sklep nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg procedury składania Zamówienia.
3. Sklep nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego podejmowania decyzji. Względnie Sklep może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Sprzedawcę nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych. Efektem korzystania z profilowania może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przesłanie propozycji produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu.
4. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep oraz jego usługi działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń. Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby możliwie jak najszybciej usuwać wszelkie ewentualne usterki Sklepu oraz jego usług. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania ewentualnych przerw konserwacyjnych.
5. Klient może dokonać subskrypcji newsletteru Sklepu, czyli cyklicznej wysyłki informacji o produktach i usługach Sklepu. Aby zapisać się na newsletter Klient wpisuje swój adres e-mail w formularzu newsletter znajdującym się na stronie internetowej Sklepu, jednocześnie potwierdzając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w tym celu i kierowanie na podany e-mail treści promocyjnych. W wiadomościach wysyłanych w ramach newsletteru będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się. Klient może wypisać się z newsletteru, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, przekazując oświadczenia o rezygnacji poprzez e-mail Sklepu: centrum@ampol-merol.pl lub wybranie linku rezygnacji w wiadomości e-mail dostarczanej z newsletterem.
6. Sprzedawca zapewnia, że wszelkie opinie dotyczące Produktów oferowanych w Sklepie pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy dokonali zakupu danego Produktu. W tym celu Sprzedawca ograniczą dostęp do formularza wystawienia oceny i opinii o Produkcie przez przekazanie obowiązków w tym zakresie do portalu Zaufane.pl, który w imieniu Sprzedawcy zajmuje się gromadzeniem i weryfikacją ocen Klientów, na zasadach wskazanych w polityce prywatności zamieszczonej na stronie Sklepu. Sprzedawca zachęca do zapoznania się z jego polityka prywatności jak i wewnętrzną polityką prywatności Zaufane.pl dostępną na ich stronie internetowej. Dane takich klientów (w szczególności adres email i informacje o zamówieniu) będą przekazywane do portalu Zaufane.pl (prowadzonego przez Fabryka e-biznesu Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 11A, 35-234 Rzeszów, NIP: 8133563947) celem pozyskania opinii użytkownika na temat tego zamówienia. Powyższe dane będą przekazywane wyłącznie po uzyskaniu zgody użytkownika i będą mogły być opublikowane przez Administratora, w tym w portalu Zaufane.pl.
§3 BEZPIECZEŃSTWO TREŚCI
1. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym lub w inny sposób niezgodnych z Regulaminem w jakiejkolwiek formie. Za treści takie uznaje się między innymi treści, które:
a) są niezgodne z tematyką Sklepu — wypowiedzi powinny być związane z treściami pojawiającymi się w ramach Sklepu, tj. kwestiami związanymi z oferowanymi produktami i ich zastosowaniem;
b) dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu – sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Klientów elektronicznie na adres e-mail Sklepu;
c) zawierają linki prowadzące do innych stron czy plików;
d) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek.
e) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Klientów;
f) nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
g) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
h) nawołują do nienawiści lub zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takowe;
i) zniesławiają lub znieważają lub jakkolwiek naruszają dobra osób trzecich;
j) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
k) naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobry obyczaje w inny sposób.
2. W przypadku naruszenia powyższych wytycznych Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji i usuwania takich treści bez informowania o tym zamieszczającego. Zamieszczanie treści wskazanych powyżej w Sklepie będzie skutkować konsekwencjami przewidzianymi w niniejszym Regulaminie w tym nawet usunięciem konta ze Sklepu czy uniemożliwieniem dokonywania w nim zakupów.
3. Klient, który uważa daną treść w Sklepie za nielegalną lub niezgodną z Regulaminem, może także przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie jej dotyczące. Zgłoszenie takie należy składać elektronicznie i powinno zawierać wskazanie konkretnej treści, argumenty za jej usunięciem i dane zgłaszającego pozwalające na jego identyfikację. Anonimowe odwołania nie będą rozpatrywane.
4. Zgłoszenia zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od ich otrzymania. Zgłaszający otrzyma potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadomi Klienta drogą elektroniczną lub na piśmie.
5. Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu jej w Sklepie.
6. Strony mogą odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia jej usunięcia. Decyzja w przedmiocie odwołania jest ostateczna.
§ 4 REJESTRACJA
1. Rejestracja w Sklepie jest nieodpłatna, lecz nieobowiązkowa.
2. Rejestracja w Sklepie następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w którym Klient podaje niezbędne dane identyfikacyjne (imię, nazwisko), NIP/PESEL, adres e-mail oraz hasło; zaakceptowany, aktualny Regulamin Sklepu oraz złożone oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Zamówień Klienta. Na adres e-mail Klienta umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta, po uprzedniej weryfikacji przez Sklep rejestracji i podanych danych.
3. Weryfikacja konta przez Sklep opierać się będzie na przedłożonych przez Klienta dokumentach (m.in. potwierdzenie posiadania statusu rolnika), ich zawartości i prawdziwości, referencji oraz na historii płatności, w szczególności względem Klientów poprzednio współpracujących ze Sklepem. Po skutecznej weryfikacji Sklep prześle Klientowi wiadomość potwierdzającą dokonanie rejestracji. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Klientem a Sklepem.
4. Po zarejestrowaniu się w Sklepie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta. Względnie, w przypadku niektórych Klientów, założenie konta i logowanie może odbywać się na podstawie przesłanych przez Sklep danych uwierzytelniających do czasu ich zmiany przez Klienta w ramach ustawień konta.
5. Z przyczyn technicznych, zabroniony jest dostęp do Sklepu przy użyciu jakichkolwiek innych programów poza przeglądarkami internetowymi. Dotyczy to w szczególności tzw. botów, a także innych narzędzi, które symulują, zastępują lub uzupełniają interfejs strony. Do tego zalicza się także kompletnie lub częściowo zautomatyzowane programy, które umożliwiają samoaktualizację (auto-refresh), oraz inne dodatkowe mechanizmy, które nie są zintegrowane fabrycznie z przeglądarkami internetowym.
6. Klientowi nie wolno korzystać z kont innych Klientów, ani odstępować swojego konta osobom trzecim. Dotyczy to także zakazu udostępniania dostępu pracownika dla innego pracownika lub współpracownika, przez kogokolwiek, za co odpowiedzialność ponosi Użytkownik. Naruszenie tej zasady będzie skutkować wypowiedzeniem umowy przez Sklep, zawieszeniem Klienta lub innymi konsekwencjami przewidzianymi w Regulaminie.
7. Dodatkowo w przypadku naruszenia powyższych postanowień dotyczących nieuprawnionego udostępniania dostępu do Sklepu, Sklep zastrzega sobie prawo do nałożenia na takiego Klienta kary w wysokości 1.000,00 zł oraz wyciągnięcia wszelkich innych konsekwencji, przewidzianych w niniejszym Regulaminie, w tym poprzez możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary na zasadach ogólnych.
8. Sklep może odmówić umożliwienia dostępu, jeżeli jest to uzasadnione słusznym interesem Sklepu lub innych Klientów, a w szczególności w przypadku:
· prowadzenia przez Klientów lub podmioty kapitałowo lub osobowo z nimi powiązane działań sprzecznych z powszechnie obowiązującymi przepisami, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
· przekazania przez Klienta niepełnych, nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji,
· prowadzenia przez Klienta działalności gospodarczej przez okres nieprzekraczający jednego roku,
· uzyskania informacji o toczącym się̨ postępowaniu upadłościowym, układowym, naprawczym lub likwidacyjnym Klienta,
· zawieszenia albo zamknięcia prowadzenia działalności gospodarczej przez Klienta,
· zmiany składu udziałowców lub akcjonariuszy w ponad 50% udziału kapitałowego Użytkownika lub zmiany składu osobowego w spółce osobowej w ponad 50% składu w ciągu 2 lat poprzedzających dzień zawarcia Umowy.
9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości Sklep może uzależnić dostęp i korzystanie z niego od przedstawienia w oryginale lub poświadczone kopii przedłożonych dokumentów lub innych dokumentów potwierdzających dane identyfikujące Klienta.
10. W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: info@ampol-merol.pl z podaniem danych identyfikujących Klienta aktualnie zarejestrowanego w Sklepie. Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sklep jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia.
11. Po zalogowaniu, Klient będzie widział odzwierciedlone indywidualne warunki sprzedaży ustalone na podstawie umowy ze Sklepem, tj. dedykowane ceny, warunki dostawy i płatności, jeśli takie mu przysługują na mocy indywidualnie poczynionych ze Sklepem ustaleń.
§ 5 ZAMÓWIENIA
1. Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
2. Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w Sklepie. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez Stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta.
3. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli przed potwierdzeniem złożenia Zamówienia (przycisk „Zamawiam i płacę”) Klient zakończy korzystanie z danej usługi i opuści Sklep, umowa nie zostanie zawarta.
4. W Sklepie mogą być dostępne Produkty, których cena zależna jest od ich wagi, wielkości lub ilości (w przypadku płynów). Cena takiego Produktu określona jest jako cena za daną jednostkę wagi lub jednostkę ilości (w przypadku płynów). Różnica pomiędzy wagą i ceną Produktu wskazaną w Zamówieniu złożonym przez Klienta, a wagą i ostateczną ceną Produktu może wahać się w granicach +/- 10%.
5. W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w Sklepie: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór dokonywany jest przez: wybranie produktu i dodanie go do koszyka.
6. Klient może wybrać nieograniczoną ilość produktów do Zamówienia spośród ilości danego Produktu dostępnego dla Zamówień, a w po przejściu do Koszyka otrzyma podsumowanie wybranych Produktów. Jeżeli ilość Produktów jest ograniczona, Sklep zaznacza taką informację na stronie produktowej.
7. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:
a) częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;
b) anulowania całości Zamówienia (odstąpienie).
W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych.
§ 6 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI
1. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT (jeżeli ze względu na miejsce dostawy Towaru jest naliczany) i nie obejmują kosztów dostawy. Cena może zawierać w sobie indywidualnie naliczoną zniżkę lub rabat, przydzielony Klientowi w sposób zautomatyzowany – informacja o tym zamieszczona jest w podsumowaniu Zamówienia.
2. Dostawa towaru odbywa się w następujących wariantach oferowanych w Sklepie:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej,
b) za pośrednictwem przedsiębiorstwa spedycyjnego (DB SCHENKER),
Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem takiego Zamówienia.
3. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach Produktów w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia.
4. Sklep zastrzega, że terminy dostawy wskazane każdorazowo Klientowi przed złożeniem Zamówienia na stronach produktowych, mogą ulec wydłużeniu w szczególności w okresie wiosenno-letnim. O każdej takiej zmianie Klient będzie informowany na bieżąco, tak przed złożeniem Zamówienia, jak i niezwłocznie jeśli do opóźnienia dojdzie w trakcie realizacji Zamówienia. W przypadku jeżeli opóźnienie wyniesie ponad dwukrotność przewidzianego pierwotnie czasu dostawy, Klient ma prawo odstąpić od Zamówienia i otrzymać zwrot zapłaconych środków, co wyczerpuje wzajemne roszczenia z tytułu złożenia Zamówienia. Powyższe prawo do odstąpienia nie przysługuje jednak w momencie, gdy Zamówienie zostało wysłane w przed odstąpieniem lub w trakcie rozpatrywania przez Sklep odstąpienia Klienta. W takim wypadku odstąpienie jest automatycznie nieskuteczne.
5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:
a) Przelew tradycyjny,
b) Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl - obsługę płatności prowadzi PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym, wpisana do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
6. Sprzedawca nie realizuje płatności w opcji „za pobraniem”.
7. W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu 3 dni, Zamówienie zostaje anulowane.
8. Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia.
9. W przypadku zwrotu przesyłki do Sprzedawcy na skutek braku odbioru przesyłki (niezależnie od wybranej formy przesyłki) będzie ona składowana na koszt i ryzyko Klienta w siedzibie Sprzedawcy przez okres 14 dni. W takim przypadku Sprzedawca wystąpi do Klienta z wezwaniem do odebrania Zamówienia i wskazaniem terminu odbioru. Po upływie tego terminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy, utylizacji takiej przesyłki na koszt Klienta oraz dochodzenia kosztów zwrotu przesyłki, kosztów jej przechowywania i stosownego odszkodowania.
§ 7 REKLAMACJE
1. Sklep jest zobowiązany do dostarczenia Produktu zgodnego z umową i bez wad oraz do należytego wykonywania umówionych usług.
2. Klient ma obowiązek dokładnego sprawdzenia Towaru po jego odbiorze od przewoźnika. Wszelkie wady będące skutkiem transportu Towaru do Klienta muszą być zgłoszone niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od odebrania przesyłki, celem umożliwienia Sprzedawcy złożenia reklamacji u przewoźnika.
3. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego produktu lub świadczonych usług, Klient może złożyć reklamację i poinformować Sklep o zaobserwowanych nieprawidłowościach oraz udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Sklepu.
4. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu i dalszym postępowaniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub na innym trwałym nośniku.
5. Jeżeli wymiana wadliwego produktu jest niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, dopiero w takim przypadku Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
6. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sklep zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
8. Klient ma obowiązek udostępnić Sklepowi Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sklep odbiera od Klienta towar na swój koszt, a jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności, Sklep zdemontuje oraz zamontuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany lub zleci wykonanie tych czynności na swój koszt. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W niektórych przypadkach nie jest konieczne wysyłanie reklamowanego Produktu, a Sklep może poprzestać na oględzinach zdjęć dostarczonych przez Klienta, o czym poinformuje go po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego.
9. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Klienta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową
10. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sklepowi na jego koszt. Sklep zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. W przypadku Klienta nie posiadającego uprawnień konsumenta, ma on bezwzględny obowiązek sprawdzenia odbieranego Produktu, w przeciwnym razie przyjmuje się, że przyjął go bez zastrzeżeń i że został on dostarczony zgodnie z treścią Zamówienia.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep nie przyjmuje zwrotów zamówionych produktów z tytułu prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni przysługującego jednoosobowym przedsiębiorcom, gdyż asortyment ze względu na specjalistyczny charakter nie jest sprzedawany w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową. Sklep może w drodze wyjątku i wedle własnego uznania, działając w porozumieniu z Klientem, dokonać wymiany Produktu na inny lub przyjąć zwrot.
§ 9 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów przez Sprzedającego znajdują się w Polityce prywatności i cookies zamieszczonej na stronie Internetowej Sklepu.
§ 10 PRAWA AUTORSKIE
Regulamin oraz wszelkie treści umieszczone w Sklepie, w tym zdjęcia i opisy, stanowią przedmiot praw autorskich w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek ich kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie, bądź dokonywanie ich opracowań, w całości lub w części, jakimikolwiek metodami, urządzeniami, technikami, bez pisemnej zgody Sklepu jest zabronione.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
2. Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany.
3. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Regulaminu, a postanowieniami zawartymi przez Sklep i Klienta w treści indywidualnych umów dotyczących świadczenia usług/sprzedaży, pierwszeństwo mają postanowienia tych umów.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.